آیا یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار شما مفید است؟

  • RedLimoo Tech Author
  • 2024/03/03

آیا یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار شما مفید است؟

 هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن های سازمانی بدانید:

هوشمند سازی فرآیند های روزانه­ ی استارتاپ و کسب و کار شما ممکن است آخرین راهکاری باشد که به آن فکر می کنید .اما  همانطور که کسب و کار شما در طول سال ها گسترش می یابد،  فضای فیزیکی و افراد بیشتری را می خواهید که با شما همراه باشند، اینجاست که اپلیکیشن های موبایلی سازمانی وارد عمل می شوند.

یک راه حل دیجیتال سازمانی، مانند یک اپلیکیشن تلفن همراه سازمانی، به عنوان راهی برای گرد هم آوردن فرآیندهای سازمان شما به روشی که کار آسان تر، سریع تر و شهودی تر پیش برود.

 

 

آیا به تا به حال به اپلیکیشن سازمانی فکر کرده اید؟

شاید در ابتدا  فکر کردن به یک  اپلیکیشن سازمانی ترسناک به نظر برسد،  اما به دلیل پیچیده بودن اصطلاحات  و فناوری ما بر آن شدیم تا یک راهنمای جامع را در مورد هر آنچه که باید برای توسعه یک اپلیکیشن سازمانی مورد نیاز برای رشد و توسعه  کسب و کار شما نیاز هست را  در اختیار شما قرار بدهیم.

5 مزیت توسعه اپلیکیشن موبایل سازمانی

توسعه اپلیکیشن های موبایل سازمانی مقیاس‌پذیر می‌تواند به شما کمک کند از رقبای خود جلوتر بمانید و کسب و کارتان توسعه و پیشرفت زیادی داشته باشد.

در اینجا ما با برخی از مزایایی که  با داشتن یک اپلیکیشن موبایل  می­توانیداز  استفاده کنید  و کسب­وکار خود را گسترش دهید آورده ایم :

1- کارایی را به حداکثر برسانید.

پرداخت های دیرهنگام، سفارش، تحویل و پشتیبانی مشتری را می توان به سرعت و با دقت با اپلیکیشن سازمانی انجام داد. دقت و سرعت در انجام این امور تضمین می کند که سازمان شما بدون هیچ مشکلی در رأس تمام وظایف و فرآیندهای خود باقی می ماند.

2-صرفه جویی در هزینه

هزینه های مرتبط با کار دستی و سایر روش های سنتی را با اپلیکیشن های سازمانی کاهش دهید. با انجام عملیات­های داخلی سازماندهی شده، می توانید در زمان، پول و… صرفه جویی کنید.

3-عملیات تجاری را خودکار کنید.

با فرآیندهای دستی و سنتی خسته کننده خداحافظی کنید! این اپلیکیشن می تواند کمپین های بازاریابی، پردازش داده ها وکنترل تراکنش های شما رابه صورت خودکار انجام دهد. به عبارت دیگربا حذف کاغذ بازی و ورود اطلاعات و داده ها به صورت هوشمند، گردش اطلاعات را تسهیل و گزارش گیری و تحلیل را تسریع کنید.

4-تراکنش های پرداخت آسان و ایمن

با کمک یک شرکت توسعه اپلیکیشن سازمانی قابل اعتماد، کنترل داده ها و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با مشتریان را به دست آورید. پرداخت‌های بلادرنگ را ایمن کنید، تراکنش‌ها را ردیابی کنید و هنگام دریافت پرداخت‌ها اعلان دریافت کنید.

5-تعامل بهتر با مشتری

یک اپلیکیشن تلفن همراه سازمانی می‌تواند به شما کمک کند، مشتریان خود را بهتر بشناسید و ارتباط نزدیکتری با آنها برقرار کنید، ارتباط و دسترسی آسان‌تری به خدمات و محصولات شما برای مشتریان شما از این طریق فراهم می­شود. آنها از پیشنهادات و یا محصولات جدید شما با سرعت و سهولت آگاه می شوند.

قبل از توسعه اپلیکیشن سازمانی چه مواردی باید در نظر گرفت؟

نیاز روزافزون به تحول دیجیتال در بین مشاغل و کسب­وکارها، تقاضا برای این نوع اپلیکیشن های تلفن همراه را ایجاد کرده است. با این حال، در مرحله توسعه برنامه Saas، نکات فنی خاصی وجود دارد که باید قبل از شروع فرآیند توسعه اپلیکیشن سازمانی خود، در مورد آنها فکر کنید.

برای شروع، این عوامل را در نظر بگیرید:

1-. انوع اپلیکیشن سازمانی Enterprise

بسته به نیازها و الزامات خاص یک سازمان، می­توانید از بین چهار نوع اپلیکیشن سازمانی زیر مناسب­ترین را برای سازمان خود انتخاب کنید.

  • برنامه های مدیریت

آیا می خواهید چندین فرآیند تجاری را با یک اپلیکیشن مدیریت کنید؟

یک اپلیکیشن مدیریت مناسب می­تواند به صورت سیستماتیک و خودکار فرآیندهای خاص با توجه به نیازهای سازمان و کسب­و کار شما را با بهترین رویکرد مدیریت کند. مانند:

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP): برنامه ریزی، کنترل هزینه و بازاریابی را در یک برنامه ERP مدیریت و ادغام کنید.

مدیریت منابع انسانی: به ساده سازی کار بخش های منابع انسانی چند لایه کمک می کند.

مدیریت کسب و کار: ساخته شده برای افزایش بهره وری کسب و کار شما با یکپارچه سازی و مدیریت فرآیند گردش کار

  • برنامه های نرم افزاری همکاری تیمی

Asana، Trello و Slack برنامه‌های محبوب همکاری تیمی هستند. اساساً اینها به تیم ها اجازه می دهد تا با کمک یک سیستم متمرکز روی پروژه ها با هم کار کنند.اگر می خواهید همکاری موثر بین تیم های سازمان و کسب­وکار خود داشته باشید، این همان  برنامه ای است که می خواهید. دو نوع توسعه اپلیکیشن سازمانی برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): برنامه CRM به شما امکان می دهد با مشتریان فعلی و آینده در ارتباط باشید.

سیستم های مدیریت محتوا (CMS): از این برنامه برای ذخیره، اشتراک گذاری و سازماندهی محتوای دیجیتال استفاده کنید.

  •  برنامه های تجزیه و تحلیل

شرکت ها و سازمان­ها همیشه به دنبال راه هایی برای پیشی گرفتن از رقبا هستند. اگرمی خواهید عملکرد کسب و کار خود را بهبود ببخشید ، یک اپلیکیشن تجزیه و تحلیل راهی مناسب برای شماست .

این برنامه‌ها دارای ویژگی‌هایی است که امکان ردیابی وکاوش داده‌های شرکت، تجسم داده‌ها و مدیریت عملکرد را فراهم می‌کنند. با گزارش‌های دقیق، می‌توانید بر اساس بینش‌های جمع‌آوری‌شده با برنامه‌های تحلیلی، تصمیم‌های هوشمندانه‌تریدر راستای توسعه و پیشبرد اهداف سازمان و کسب­و کار خود بگیرید.

برخی از برنامه های محبوب در این دسته عبارتند از Tableau، Looker و Google Data Studio.

  • برنامه های ذخیره سازی

آیا سیستم سازی و ذخیره داده ها و اطلاعات شرکت و سازمان برای شما کاری سخت است؟ یک اپلیکیشن ذخیره سازی سازمانی می تواند به شما در ذخیره و سازماندهی داده ها، اسناد و فعالیت­ها و  عملکرد سازمان کمک کند.ذخیره سازی محتوا طبق استانداردهای تجاری به حفظ امنیت اطلاعات کمک می کند و جستجوی آن را آسان تر می کند. همچنین به صرفه جویی در زمان و فضای ذخیره سازی، به حداقل رساندن خطاها و اطمینان از ایمنی داده های شما کمک می کند.

2- یک اپلیکیشن سازمانی مناسب با ویژگی­های سازمان خودرا انتخاب کنید.

یک اپلیکیشن برای همه مناسب نیست باید با توجه  به ویژگی­ها و نیاز سازمان، اپلیکیشن  سازمانی  مناسب انتخاب شود. شما می خواهید از برنامه سازمانی خود بیشترین بهره را ببرید، می توانید این کار را با  انتخاب اپلیکیشن مناسب با ویژگی های سازمان خود به این هدف برسید.

به این فکر کنید که چه ویژگی هایی به تسهیل فرآیندها برای کارمندان شما کمک می کند. برای راهنمایی شما در این تصمیم، در اینجا ویژگی های رایج اپلیکیشن های  تلفن همراه سازمانی آمده است:

  •  پایگاه های داده گسترده

پایگاه های داده برای مدیریت و ذخیره داده های شرکت ضروری هستند. چه اطلاعات مشتری باشد و چه سوابق کارمندان، پایگاه های داده رویکردی جامع برای سازماندهی و ذخیره داده ها ارائه می دهند.

  • نقش های کاربری چندگانه و سطوح دسترسی

یک اپلیکیشن موبایل سازمانی خوب به چندین نقش کاربر مانند سرپرست، مدیر و کارمند اجازه دسترسی می دهد. این ویژگی مجوز دسترسی، این امکان را فراهم می کند که از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس جلوگیری شود.

  •  ادغام برنامه های شخص ثالث

ادغام برنامه خود با سایر برنامه های شخص ثالث ارزش بیشتری به اپلیکیشن سازمانی شما می بخشد. این می تواند شامل اتصال اپلیکیشن به یک پلت فرم تجزیه و تحلیل یا درگاه پرداخت،.. بسته به نوع برنامه باشد.

  • تجزیه و تحلیل و گزارش

داشتن قابلیت های تجزیه و تحلیل و گزارش به شما کمک می کند بینش بهتری نسبت به عملکرد سازمان داشته باشید. این قابلیت به شما کمک می کند تا بهترو دقیق­تر موفقیت را پیگیری و اندازه گیری وعملیات را بهینه کنید.

  • پیام رسانی فوری

ارتباطات یک جنبه مهم در هر کسب و کاری است. ویژگی پیام‌رسانی فوری به همکاری تیمی کمک می‌کند و کارایی را از نظر ارتباط افزایش می‌دهد

3- فن آوری های برتر

آینده اپلیکیشن های سازمانی امیدوارکننده است. با افزایش تقاضای آن، فناوری‌های جدیدی برای بهتر و سریع‌تر کردن اپلیکیشن‌ها در حال توسعه هستند.اگر می خواهید جلوتر از دنیای دیجیتال بمانید، باید از این فناوری های برتر در اپلیکیشن خود استفاده کنید:

داشتن یک تیم توسعه هوش مصنوعی و کارکنان ML می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا وظایف را خودکار کند، کارایی را افزایش دهد و از بینش های مشتری استفاده کند.

  • واقعیت افزوده (AR)

از توسعه اپلیکیشن AR می توان برای ایجاد یک تجربه تعاملی برای مشتریان استفاده کرد و به آنها اجازه می دهد محصولات را بدون نیاز به تعامل فیزیکی با آنها آزمایش کنند.

 

 

  • بلاک چین

کسب‌وکارها در سراسر جهان در حال سرمایه‌گذاری در فناوری بلاک چین برای ایجاد راه‌حل‌های ذخیره‌سازی داده‌های ایمن و شفاف هستند. این می تواند به ردیابی ایمن تراکنش ها، قراردادها و سایر اسناد مهم کمک کند.

  • راه حل های مبتنی بر ابر Cloud

راه حل های ابری( Cloud) قابل اعتماد، ایمن و مقرون به صرفه هستند. فناوری Cloud به مقیاس‌پذیری کمک می‌کند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به داده‌های بیشتری از هر کجای دنیا دسترسی داشته باشند

  • اطلاعات بزرگ

کلان داده با تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ و کشف بینش های ارزشمند به کسب و کارها کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. این به شناسایی الگوها، روندها و فرصت ها برای بهبود عملیات کمک می کند.

0
Comments

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. *