سئو چیست؟ راهنما و آموزش جامع !

  • مدیریت رِدلیمو
  • 2024/05/13

سئو چیست؟ راهنما و آموزش جامع !

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

برای این که در دنیای دیجیتال دیده شوید و نام برند یا خدماتتان را به گوش همگان برسانید، در گام اول باید بدانید که سئو چیست! سئو به شما کمک می کند تا صفحه ی مجازی خود را در موتورهای جستجو، از جمله Google، Bing و… پیشِ چشم مشتری قرار دهید و هیچ چیزی نتواند قدرت حضورِ مجازی شما را درهم بشکند. هر چقدر وب سایت شما بیشتر دیده شود، در نتایج جستجوی بیشتری حضور خواهید داشت و به تبع، کلیک بیشتری روی وب سایت شما انجام خواهد گرفت. برای بررسی اصول سئو سایت و یا سفارش تولید محتوا سئو شده، می توانید نگاهی به نمونه محتوای سئو شده در ردلیمو مارکتینگ بیندازید.

این تنها بخشی از مزایای استفاده از تولید محتوا در صفحه ی مجازی شماست. برای این‌که بیشتر با این که معنی سئو چیست آشنا شوید، شما را به همراهی با ردلیمو مارکتینگ در ادامه محتوا، دعوت می کنیم.

تعریف سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

 

با اینکه بسیاری سئو را صرفا متعلق به گوگل می دانند، قوانین سئو را می توان در هر صفحه ی مجازی یا موتور جستجویی پیاده کرد. برای اینکه بیشتر با این که سئو چیست آشنا شویم، باید باید بدانیم که سئو مخفف چیست. سئو یا SEO، و مخفف آن واژه ی  Search Engine Optimization، به معنای بهینه سازی موتور جستجوست. به بیان ساده تر، سئو به سلسله اقداماتی اشاره دارد که می توان از طریق آن، دیدپذیری وبسایت خود را ارتقا داد و کاری کرد هر بار مردم واژه ای مربوط به کسب و کار شما را جستجو می کنند، شما گزینه ی اول پیشنهادیِ موتور جستجو برای کاربر اینترنتی باشید.

منتها هدف از سئو چیست؟ سئو سایت کاری می کند که شما ترافیک ارگانیکی را دریافت کنید. هدف از سئو این است که وبسایت شما در رنکینگ صفحه نتایجِ موتور جستجو (SERP) بالا رود، بیش‌تر دیده شود و ترافیک بیشتری به وبسایت شما بکشاند. بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، سئو را شالوده و ریشه ی دیجیتال مارکتینگ می دانند. شما از طریق سئو متوجه خواهید شد که مشتری از شما چه می خواهد، برای کشاندن مشتریان بیشتر به چه تکنیک ها و خدماتی نیاز دارید و چگونه می توان آمارهای دقیقتری راجع به نیازهای مشتری (در زمینه ی فعالیت شما) پیدا کرد.

تاریخچه سئو

ریشه اصول سئو به دهه ی ۱۹۹۰ میلادی می رسد. دهه ای که جهان را با اولین موتورهای جستجو آشنا کرد. طیِ آن سالها، موتورهای جستجو به شکلی ساخته می شدند تا بتوانند وبسایت ها را به صورت لیستی، در برابر مشترکان اینترنتی نمایش دهند.

اعتقاد بر این است که سئو در سال 1991 متولد شد. تقریباً در این زمان، اولین وب سایت جهان راه اندازی شد و یکی از آنها به سرعت به تعداد زیادی تبدیل شد زیرا وب سایت ها اینترنت را شلوغ کردند. بنابراین، نیاز زیادی به ساختار و دسترسی وجود داشت و اولین موتورهای جستجوی جهان ایجاد شدند. در سال 1993، اکسایت انقلابی در نحوه طبقه بندی اطلاعات ایجاد کرد و در سال 1994، آلتا ویستا، یاهو و دیگران به صحنه پیوستند. با این حال، در سال 1996، زمانی که سرگئی برین و لری پیج شروع به ساختن بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین موتور جستجوی تاریخ کردند، سئو واقعاً شروع به کار کرد: BackRub. فکر کردم می خواهم بگویم گوگل؟ خوب، حق با شماست زیرا BackRub در نهایت به گوگل تبدیل شد و در سال 1997 به عنوان یک دامنه ثبت شد.

 

تعریف بازاریابی سئو

 

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ (SEO)، یکی از شاخه‌ های بازاریابی از طریق بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجوست. این استراتژی هم دیدپذیری وبسایت شما را بالا می برد، هم تاثیر خارق العاده ای بر بالا رفتن رنکینگ وبسایت، در صفحه ی نتایج جستجو دارد. این فرآیند شامل پیاده سازی و بهینه سازی المان های مختلفی در وبسایت، از جمله محتوای وبسایت، ساختار و طراحی وبسایت و کد HTML آن می شود. زمانی که تمامیِ این استراتژی ها به همراه هم در وبسایت اجرا شوند، نه تنها وبسایت شما در صفحه نتایج جستجوی موتور جستجو خواهد درخشید، بلکه ترافیکی که از وبسایت شما دیدن می کند دو چندان خواهد شد.

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ فعالیت مختلفی را شامل می شود. به عنوان مثال می توان به کی ورد ریسرچ یا تحقیق در رابطه با کلیدواژگان، بهینه سازی on-page، لینک دهی، بالا بردن کیفیت محتوای وبسایت و… اشاره کرد. تمامیِ اقدامات نامبرده باید به شکلی اجرا گردند که دقیقا مطابق با مخاطب هدف شما طراحی و توسعه یافته باشند. هدفِ سئو مارکتینگ این است که ترافیک ارگانیکی به وبسایت شما بکشاند و آگاهی مردم را از برند شما بالا ببرد.

 

تعریف موتورهای جستجو

موتور جستجو به یک نرم‌افزار یا ابزار گفته می‌ شود که به کاربران اینترنتی اجازه می دهد اطلاعات مدنظر خود را در فضای اینترنت، جستجو کنند. اما سوال اینجاست که ربط موتور جستجو به سئو چیست؟ موتور جستجو، با الگوریتم‌ ها و ربات‌ های جستجوی پیمایشی کار می کند تا صفحات وب را بررسی و طبقه بندی نماید. موتورهای جستجو، مراکز داده ی مختلف را به منظور ارتباط دادنِ کاربر به اطلاعات موردنیازش، جستجو می‌ کنند. سپس نزدیک ترین نتیجه را در اختیار وی قرار می دهند. با توجه به این که نتایجِ نمایش داده شده در موتور جستجو، اهمیت بسیار زیادی برای سئو دارند؛ بدیهی است که اصول و قوانین سئو را می‌ بایست در چارچوب موتورهای جستجو پیاده ساخت. این که اصول سئو چیست، در ادامه ی مقاله بررسی خواهد شد.

 

معرفی پرکاربردترین موتورهای جستجو

 

هر کدام از موتورهای جستجو را بهر کاری ساخته‌ اند! شما زمانی می‌ توانید اصول بهینه سازی سایت را در موتورهای جستجو عملی کنید که پیش از آن،‌ با چارچوب ها و مشخصات فنی هر کدام از موتورهای جستجو آشنا باشید. موتورهای جستجوی زیر، به ترتیب بیشترین شهرت را در میان کاربران اینترنتی دارند:

•            گوگل

•            مایکروسافت بینگ

•            یاهو

•            بایدو

•            یاندکس

•            داک‌ داک گو

آمارها حاکی از آنند که بیش از ۸۵ درصد از بازاریابی سئو، به گوگل اختصاص یافته است. این موتور جستجو این روزها بیش از ۹۵ درصدِ ترافیک موبایل را به خود اختصاص داده است و طبیعتا می توان آن را بزرگترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان دانست. با این حال، تفاوت‌ های بارزی میان این موتور جستجو، با دیگر گزینه های این لیست وجود دارد که نگاهی به آن می‌ اندازیم:

  •  گوگل: این موتور جستجو به سرعت و دقت بالای خود معروف است. گوگل خدمات مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که به عنوان مثال می‌توان به Google Maps، Google Images، Google News و… اشاره کرد.
  • مایکروسافت بینگ: این موتور جستجو با سایر سرویس های مایکروسافت، از جمله آفیس و ویندوز، یکپارچه شده است.
  •  یاهو: یاهو نیز خدمات منحصر به فرد گوناگونی همچون Yahoo Finance،‌ Yahoo Mail و Yahoo News را ارائه می‌ کند.
  • بایدو: مهم ترین و مشهورترین موتور جستجو در کشور چین است که خدمات مختلفی همچون Baidu Maps و Baidu Baike (سرویسی مشابه ویکی پدیا) را ارائه می دهد.

 

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

برای اینکه بفهمیم چرا تولید محتوا در این دوره تا این حد جدی گرفته می شود و پل ارتباطی میان موتورهای جستجو با اصول سئو چیست، کافی ست به چارچوب های SEO Marketing سری بزنیم.

سئو مارکتینگ به شما کمک می کند تا چند سروگردن از سایر رقبای خود پیشی بگیرید و بر فرازِ تمامی آن ها بایستید. موتورهای جستجو در هر لحظه، میلیون کاربر را در فضای اینترنت جابجا می‌ کنند. چطور می توان در این همهمه ی سنگین اطلاعات، یک کسب و کار موفق راه انداخت؟ سئو این را برای شما ممکن می سازد. به عبارتی، سئو مزایای زیر را برای موتورهای جستجو در پی دارد:

•            یک ترافیک منظم و پیوسته را در فضای موتورهای جستجو جابجا می‌ کند و به جستجوهای اینترنتی دقت و سرعت می بخشد.

•            ترافیک ارگانیک بیشتری را به سوی وبسایت ها روانه می سازد و از این طریق، مشتری بالقوه را سریعتر به مشتری بالفعل تبدیل می کند.

•            اجرای قوانین سئو نه تنها موجب می‌ شود که آگاهی مردم نسبت به برند شما بالاتر رود، بلکه شما را بر سر زبان ها خواهد انداخت و می توانید به عنوان یک منبع قابل اطمینان و معتبر، در میان رقبای خود شناخته شوید.

•            با وجود این که تبلیغات پولی و رسانه های اجتماعیِ مجازی نقش موثری در کشاندن ترافیک به سوی وبسایت شما دارند، همچنان این موتورهای جستجو هستند که کاربران اینترنتی را راهنمایی و هدایت می کنند. سئو کلید اصلیِ شما، برای تثبیت حضور مجازیتان است.

نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو میلیاردها صفحه‌ ی مجازی مختلف را در دل خود جای داده‌‌ اند و از طریق سیستم‌ های پیمایش زنجیره‌ ای تحت وب (که آن‌ها را با نامِ ربات خزنده وب هم می ‌شناسیم)، در این صفحات به جستجو می ‌پردازند. این ربات ‌ها که عموما با عنوان اسپایدر و بات هم معروف هستند، فضای وب‌ را یکپارچه می سازند. از طرفی، لینک ها را دنبال می کنند تا صفحات مجازیِ متصل به آن ها را پیدا کنند. این صفحات سپس به یک شاخص اضافه می شوند که موتور جستجو از طریق آن، نتایج را بیرون می کشد. به محض این که کاربر سوالی در نوار جستجو وارد کند، موتور جستجو از یک الگوریتم مشخص استفاده می کند تا متوجه شود کدام صفحه، تحت شاخصِ مرتبط با موضوع جستجو، طبقه بندی شده است. سپس، این صفحات در برگه ی نتایج، بر اساس میزان مرتبط بودنِ موضوع وبسایت ها و یا میزان شهرت آن ها، برای مخاطب ردیف می گردند.

نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل

نگاهی به الگوریتم های گوگل به شما ثابت می کند که دلیل اهمیتِ بالای سئو چیست و چرا تمامی بازاریاب های دیجیتال، مانور زیادی روی این ابزار کاربردی می دهند. درست مانند سایر موتورهای جستجو، گوگل کلیدواژه های جستجو شده را به محتوای موجود در وب، ربط می دهد. در گام بعدی و با سرعت بالایی، وبسایت ها را بر اساس تطابقی که با موضوعِ جستجوشده دارند، دسته‌ بندی می کند. به این دسته بندی که لیستی از وبسایت های مرتبط با موضوع جستجوشده را پیشِ چشم کاربر قرار می دهد، رنکینگ گوگل می گویند. گوگل هم برای پیدا کردن مرتبط ترین صفحات مجازی، از ربات های پیماینده زنجیره ای (کرالر یا خزنده) استفاده می کند. این ربات ها، صفحات مرتبط آنلاین را زیر و رو می کنند، سپس نمایه ای از اطلاعات را به شکل کلمات و به همراه آدرس اینترنتیشان، در اختیار کاربر قرار می دهند.

تصور کنید قصد دارید بیشتر راجع به این که سئو چیست بدانید. از این رو، واژه ی «سئو به زبان ساده» را در گوگل جستجو می کنید. گوگل در چنین زمانی، بر اساس واژه‌ ای که شما سرچ کرده اید، به سنجش ایندکس ها (شاخص ها) می پردازد. سپس در انباریِ اطلاعات خود می گردد و صفحاتی را که به چنین واژه ای متصل شده اند، پیدا می کند. جالب است بدانید که گوگل برای فراهم کردن اطلاعاتی دقیق تر، نگاهی به تاریخچه ی جستجوی اینترنتی کاربر می اندازد تا دقیق ترین اطلاعات را مطابق نیاز وی، در اختیارش قرار دهد.

چرا سئو بر روی گوگل تمرکز می‌ کند؟

دلیلِ اهمیت بسیارِ گوگل برای سئو چیست؟ گوگل محبوب ترین و پراستفاده ترین موتور جستجوی جهان است. به همین دلیل، سئو گوگل اهمیت بیشترین نسبت به سئوی محتوا در باقی موتورهای جستجو دارد. امروزه بیش از ۹۰ درصد از سهم موتورهای جستجو در بازار جهانی، در چنگِ گوگل قرار دارد. این یعنی که وقتی شما با کمک ابزارهای سئو، وبسایت خود را در گوگل بهینه سازی کنید، هم بیشتر و بهتر دیده خواهید شد، هم نرخ تبدیل کاربر به مشتری در وبسایت شما بالا خواهد رفت. علاوه بر این، الگوریتم گوگل دائما در حال تغییر و تحول است. گوگل دائما تلاش دارد تا بیزینس خود را آپدیت نگه دارد. به همین دلیل، سئو بهترین راه برای آپدیت نگه داشتن وبسایت، به همراه بالا بردن آن در رنکینگ و دیدپذیری بهتر آن است.

اصطلاحات رایج SEO

حال تا حدودی با این که نحوه انجام سئو چیست و چه کاربردی دارد، آشنا شدیم. وقت آن رسیده نگاهی به رایج ترین اصطلاحات دنیای سئو بیندازیم.

1. SEM: بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing) که با کمک اصول سئو، ترافیک ارگانیک را به سوی وبسایت شما می کشاند و دیدِ بهتری به آن می دهد.

2. SERP: به صفحه نتایجِ جستجو گفته می شود که وقتی کاربر موضوع جستجو را وارد می کند، لیستی از منابع را پیشِ چشم وی ردیف می کند.

3. CTR: به نرخ کلیک بر محتوا (Click-Through Rate) گفته می شود. این نرخ میزان اثرگذاری یک تبلیغ یا لینک را بر کاربر نشان می دهد و نقش موثری در بررسی واکنش کاربر به محتوا دارد.

4. PPC: یکی از ترفندهای دیجیتال مارکتینگ، به نام Pay-Per-Click یا «پرداخت به ازای هر کلیک» است.

5. CPC: کوتاه شده ی Cost-Per-Click است. این واژه نمایانگر مبلغی ست که تبلیغ کننده از هر بار کلیک بر لینک مشخص شده، دریافت خواهد کرد.

6.E-A-T: کوتاه‌ شده ی Expertise،Authoritativeness   و Trustworthiness است (معتمدبودن، معتبر بودن و مهارت). این واژه، به سند ۱۶۸ صفحه‌ ای اشاره می کند که چارچوبهای کیفی محتواهای گوگل را تعیین کرده است.

7. Index: ایندکس کردن یا شاخص بندی، به فرآیندی گفته می شود که از طریق آن، صفحات وب به سرچ گوگل اضافه می شوند؛ اما ربط آن به سئو چیست؟ بسته به نمایه های متایی که شما استفاده کرده اید، گوگل محتوای شما را پیمایش می کند و سپس صفحه ی شما را نیز ایندکس می کند (و به پایگاه داده می افزاید).

8. Spam: اسپم کردن یا استفاده از هرزنامه، یکی از روش های سئو مارکتینگ است که از طریق آن، می توان رنکینگ موتور جستجو را بالا برد و بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت کشاند.

اهمیت سئو برای سایت

قوانین و اصول سئو، دیدپذیری وبسایت شما را افزایش می دهد، ترافیک ارگانیک را به وبسایتتان می کشاند و نقش فوق العاده ای در افزایش فروش وبسایت دارد. سئو را می توان از طریق بهینه سازی تولید محتوا، ساختار محتوا، به همراه فاکتورهای on page تقویت کرد. سئو محتواهای شما را سازمان دهی می کند و باعث می شود که اعتبار و تخصص شما، بیشتر به چشمِ مشتری بیاید.

نقش تولید محتوا در سئو سایت

تولید محتوا سئو شده، پیاده سازی اصول سئو را بر روی سایت ساده تر می کند. از طرفی، باعث می شود که بیشتر و بهتر در فضای آنلاین دیده شوید، ترافیک ارگانیک وبسایتتان را به طرز قابل توجهی بالاتر می برد و کاری می کند کاربران به خرید محصولات/سرویسهایتان ترغیب شوند.

ارتباط بین سئو و کیفیت محتوا چیست؟

بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، دلیل موفقیت سئو را بالا بردن و بهبود کیفیت محتوا برای رسانه های اجتماعی می دانند. شالوده ی سئو بر محتوای باکیفیت بنا شده است و بدیهی است که شما تنها زمانی دیده خواهید شد که تخصص خود را با محتوای خوب و باکیفیت به مشتری نشان دهید.

نحوه تولید محتوای سئو فرندلی

شما تنها زمانی می توانید یک محتوای سئو فرندلی تولید کنید که بدانید روش های بهبود سئو چیست و چه چارچوب هایی را باید در محتوا رعایت کرد. برای این کار، راهکارهای زیر را دنبال کنید:

کلیدواژه های مربوط به صنعت خود را کاملا زیر نظر داشته باشید، درباره ی آن ها تحقیق کنید و زیرکانه آن ها را در حین تولید محتوا استفاده کنید.

*  سعی کنید کیفیت محتوای خود را بالا ببرید و بدانید متد نگارش محتوای سئو چیست. سپس این متد را در تولید محتوا بکار گیرید.

برای نظم بخشیدن به محتوا، حتما از عنوان و زیرعنوان در حین تولید محتوا استفاده کنید.

از عکس های سئو شده برای محتوا استفاده کنید. حتما برای هر عکس، آلت و تگ مشخص تعبیه کنید.

از لینک های داخلی استفاده کنید. سعی کنید کاربر را در صفحه ی خود نگه دارید و وی را به صفحات دیگر وبسایت خود هدایت کنید.

*  از اینکه زبان محتوایتان روان و قابل فهم باشد، اطمینان حاصل کنید.

* از متا دیسکریپشن برای خلاصه سازی موضوع محتوا استفاده کنید. این کار باعث می‌ شود رنکینگتان در SERP بشدت بالا رود.

 

عوامل موثر بر سئو سایت

حال وقت آن رسیده تا ببینیم عوامل تاثیرگذار بر سئو چیست و هر کدام تا چه حد اهمیت دارند. لیستِ زیر، نمونه‌ هایی از این اِلمان ها را برایتان به نمایش در می آورد:

•            کیفیت محتوا،‌ ارتباط آن با کلیدواژگان و تعامل پذیری آن.

•            چینش و ساختار وب سایت

•            موبایل فرندلی بودن محتوا و وبسایت

•            بک لینک دادن به سایتهای دیگر

•            سیگنال های مرتبط با شبکه های اجتماعی

•            میزان تعامل کاربر با محتوا

 

 

انواع محتوا که به سئو نیاز دارند؟

محتوای سئو شده هم رنکینگ صفحه ی شما را بالا می برد، هم باعث می شود دقیقا مخاطبِ برند خود را نشانه بگیرید و وی را به وبسایت خود بکشانید. اما محتوای نیازمند به سئو چیست و شامل چه مواردی می شود؟

  1.  پست های وبلاگی
  2. پست های آموزشی
  3. اینفوگراف ها
  4. وبسایت های فروش محصول و پست های معرفی محصول
  5. پست های ترند
  6. محتواهای خبری
  7. محتواهای کوتاه (زیر ۱۲۰۰ کلمه)
  8. محتواهای بلند (بالای ۱۲۰۰ کلمه)
  9.  محتواهای ستونی یا پیلار
  10. محتواهای تحقیقی
  11. مقالات مختلف علمی و غیرعلمی
  12. ویدیوها
  13. لیست ها و

مقایسه سئو و گوگل ادز

در این بخش به روی دیگر سکه می‌ پردازیم: تفاوت گوگل ادز با سئو چیست و هر کدام چگونه به دیدپذیریِ وبسایت کمک می کنند؟ گوگل ادز و سئو،‌ دو استراتژی متفاوت برای بالا بردن ترافیک وبسایت و دیده شدن آن در موتور جستجو هستند. گوگل ادز، نمونه هایی از تبلیغات پولی هستند که به صورت بسیار سریع، حجم سنگینی از ترافیک را به سوی وبسایت شما روانه می کنند. با این حال، سئو یک پروسه ی دائمی ست که طیِ بازه ای طولانی، ترافیک ارگانیک دائمیِ وبسایتتان را تضمین می کند. گوگل ادز کاری می کند بیزینس شما در سرچ گوگل نمایش داده شود، حال آن که سئو در بالا رفتن رنکینگ شما و تعامل کاربر با برندتان موثر است. لازم به ذکر است که شما می توانید برای این که کلیدواژه ها را بررسی کنید، از گوگل ادز استفاده کنید تا پس از بررسی عملکرد کلیدواژگان، به تولید محتوا سئو شده بپردازید.

سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل؟

هر دوی این دو گزینه ها، به روش خود در ارتقای بیزینس شما موثرند. اصول سئو، استراتژی های درازمدتی هستند که نیاز به کارِ پیوسته و ثابت بر روی وبسایت دارند. یعنی شما علاوه بر تولید محتوای سئو و پیاده کردن تکنیک های سئو بر روی وبسایت، باید در درازمدت حواستان به پیگیری و ادامه دهی به این اصول باشد و از جایی به بعد، بیخیالِ کارهایی که تابحال کرده اید، نشوید. در مقابل، گوگل ادز روی عملکرد آنی و کشاندن ترافیک ناگهانی و سنگین به وبسایت متمرکز است.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بر این باورند که زمانی اهداف بازاریابی دیجیتالِ شما تحقق می یابد که از ترکیبِ این دو استراتژی استفاده کنید؛ نه از یکی از آن ها. حال سوال دیگری که به وجود می آید این است:

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت تاثیر دارد؟

جواب این سوال «بله» است. با این وجود، گوگل ادز به طور مستقیم بر سئو تاثیر نمی گذارد، بلکه موجب می شود که بیزینس ها، عملکرد کلیدواژه ها را برای ارتقای سئو بررسی کنند. این باعث می شود که هر برندی بتواند محتوای سئو شده ی باکیفیت تری تولید کند. این محتوا بدون شک رنکینگ بالاتری دریافت خواهد کرد و کاربرانِ بیشتری را به وبسایت خواهد کشاند.

سئو چه مواردی را شامل نمی شود؟

سوال اول این جاست که چرا اصلا باید با مواردی که بر سئو تاثیری ندارند آشنا باشیم؟

1.           از این که هزینه های بی مورد، بر روی موارد بی تاثیر بر سئو انجام شود،‌ جلوگیری می گردد.

2.           در زمان ما صرفه جویی می شود و همان انرژی را برای مواردی که بر سئو موثرند، صرف خواهیم کرد.

حال موارد بی تاثیر بر سئو چیست؟

* شهرت نویسنده ی محتوا

*  اضافه کردن کلیدواژه ها به تگ های متا

قرار دادن تمامی کلیدواژه ها در متن آلت عکس

* نشانه گذاری اسکیما یا Schema markup

*  استفاده از اسنیپت های غنی و پرمحتوا

*  ترافیک مستقیم یا ارجاعی

*   تبلیغات پولی

اشتباهات رایج در سئو

1.           پایین بودن سرعت وبسایت

2.           داشتن بازخوردهای منفی در گوگل

3.           محتوای کپی شده یا تکراری

4.           عدم تمرکز بر محتواهای محلی

5.           تصاویر خراب یا فاقد متن آلت

6.           اطلاعاتی که تاریخ انقضای آن ها گذشته باشد و بسیار قدیمی باشند.

7.           موبایل فرندلی نبودن وبسایت

سئو منفی چیست؟

سئو منفی به سری اقدامات مخرب و غیراخلاقی گفته می شود که به منظور آسیب زدن به رنکینگِ وبسایت رقیب، یا تخریب شهرت آن در پیش گرفته می شود. به عنوان مثال می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.           ساخت لینک های غیرطبیعی و اسپم

2.           کانتنت اسکرپینگ یا جمع آوری داده های موجود در محتواهای دیجیتال

3.           هک کردن وبسایت

4.           حذف الگوهای سئو از یک وبسایت و

اما تبعات این نوع سئو چیست؟ سئو منفی بشدت توسط موتورهای جستجو نهی می شود. با این وجود، همچنان بسیاری از هکرهای کلاه سیاه یا سئوکاران کلاه سیاه که به برنامه نویسی سئو مسلط هستند، از این روش برای تخریب سئوی وبسایت های مدنظر خود استفاده می کنند.

عناصر اصلی سئو

ابزارهای سئو چیست و چه عناصری، ستون های سئو را تشکیل می دهند؟ در این بخش از مقاله، به عناصری می پردازیم که در صورتی که به شغل سئو می اندیشید، یا قصد دارید سئو سایت خود را تقویت کنید، باید حتما با آن ها آشنا باشید.

•            تصاویر سئو شده

•            کیفیت محتوا

•            تگ های موجود در عناوین، چینش عناوین و زیرعنوان ها + متا دیسکریپشن

•            تایم لود شدن وبسایت

•            استفاده از URL مناسب

•            لینک های داخلی و خارجی

•            سئو موبایل

•            امنیت، سرعت و ساختار وبسایت

 

سئو داخلی یا سئو آن پیج (On-page SEO)

سئو داخلی که آن را با نامِ on-site SEO و On-page SEO هم می شناسیم، یکی از راه های بهینه سازی موتور جستجوست. این روش، به تاکتیک هایی که باید درون وبسایت بر روی آن کار کنیم و از طریق آن، رنکینگ وبسایت را بهبود بخشیم، اشاره می کند. تکنیکهای سئو داخلی را در چک لیست زیر بررسی میکنیم:

•            چک لیست سئو داخلی:

1.           محتوای درون وبسایت و کدهای منبع آن

2.           تولید محتوای منظم

3.           داشتن تقویم محتوایی

4.           وارد کردن استانداردِ کی وردها درون محتوا و وبسایت

5.           ارتقای سرعت پیج لودینگ یا بالا آمدن پیج و هر چیز دیگری که باعث شود رنکینگ صفحه بالا رود.

 

 

سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off-page SEO)

به تکنیکهایی گفته می شود که خارج از وبسایت انجام می شوند، تا رنکینگ وبسایت را بهبود بخشند. هدف از این تاکتیک ها این است که کاربر متوجه اعتبار و گستردگی برند شما شود. این تاکتیک ها علاوه بر این، به موتور جستجو ثابت می کنند که شما تا چه اندازه قابل اطمینان و حرفه ای هستید.

حال بیایید ببینیم چک لیست تاکتیک های آف پیجِ سئو چیست.

•            چک لیست سئو خارجی:

1.           ساخت لینک

2.           پست های مهمان

3.           بازاریابی شبکه های اجتماعی

4.           ساخت بک لینک

5.           رپورتاژ آگهی و هرگونه اقدامی که خارج از وبسایت انجام شود و موجب ارتقای رنکینگ شما گردد.

سئو فنی یا سئو تکنیکال (Technical SEO)

سئو فنی یا سئو تکنیکال به پروسه ای گفته می شود که شما سرورهای وبسایت، یا ساختار وبسایت را برای اینکه ساده تر در دسترس ربات های پیماینده ی زنجیره ای گوگل قرار بگیرد، آماده می کنید. این کار باعث می شود وبسایت آسان تر ایندکس شود و رنکینگ آن افزایش یابد. لازم به ذکر است که این روش، تجربه ی کاربر را از کار با وبسایتتان بهبود می بخشد و موجب برطرف سازی خطاهای سیستماتیک وبسایت شما می شود.

•            چک لیست سئو تکنیکال:

1.           بهینه سازی وبسایت برای کاربران موبایل و موبایل فرندلی شدن آن

2.           حذف لینک های خراب

3.           حذف محتواهای تکراری

4.           بررسی عناوین وبسایت و متادیتا

5.           ثبت سایت مپِ وبسایت در گوگل

6.           اصلاح بافت و ساختار وبسایت، به همراه سئو فرندلی کردنِ آن

7.           بهبود سرعت وبسایت و آپ تایمِ آن و

 

انواع تکنیک های سئو

حالا وقت آن رسیده که ببینیم انواع تاکتیک ها و روش های پیشنهادی برای اجرای سئو چیست.

تکنیک های سئو، انواع مختلفی را شامل می شوند. سئو فنی، سئو خارجی و داخلی، انواعی از تکنیک های سئو بودند که پیش از این به آن پرداختیم. بهینه سازی موبایل، سئو محلی، بهینه سازی سورس کدهای وبسایت، لینک سازی و لینکدهی، تولید محتوای سئو شده به همراه پیاده سازی اصول سئو در نویسندگی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و… از جمله تکنیک های سئو هستند. هر یک از این تکنیک ها، اهمیت بسیار زیادی در بهبود تجربه ی کاربر از کار با سایت شما و بالا رفتن آن در رنکینگ موتورهای جستجو دارند.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه، یکی از روش های غیراخلاقی و مخرب سئوست که معمولا با سرپیچی از قوانین سئو، آن ها را با نیت بدخواهانه به کار می گیرد. هدف از سئو کلاه سیاه، دیده شدنِ هر چه بیشترِ وبسایت در موتور جستجوست. این اقدامات، معمولا از چارچوب ها و الگوریتم موتور جستجو سوءاستفاده می کنند تا ترافیکِ هر چه بیشتری را به وبسایت بکشانند. به عنوان مثال می توان به استفاده ی انبوه از کلمات کلیدی، کلوکینگ و نشانه گذاری در لینک ها اشاره کرد. سئوکاران کلاه سیاه معمولا در نهایت با اخطار از جانب موتور جستجو روبرو می شوند و اقدامات مخرب کلاه سیاه می تواند تبعات منفی بسیاری برای وبسایت در پی داشته باشد. بنابراین جهت حفاظت از شهرت و اعتبار وبسایتتان، توصیه می شود به هیچ عنوان از این تکنیک ها استفاده نکنید.

سئو کلاه سفید

برخلاف سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید به اصول معتبر و اخلاقی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اشاره می کند. تبعیت از این قوانین، نه تنها باعث دیده شدنِ هر چه بیشترِ وبسایتتان می شود، بلکه رنکینگ شما را هم در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالا می برد.

قوانین سئو به منظور افزایش کیفیتِ تجربه ی کاربر، از کار با وبسایت شما طراحی شده اند و شامل تاکتیک های زیر می شوند:

  1. افزایش کیفیت تولید محتوای وبسایت
  2. اجرای اصول استاندارد و چارچوب های سئو به منظور بهینه سازی محتوا
  3. بهبود ساختار و بافت وبسایت به منظور بهینه سازی تجربه کاربر از کار با وبسایت
  4. بهینه سازی سورس کدهای وبسایت
  5. ایجاد بک لینک های باکیفیت و قوی

جالب است بدانید که تکنیک های سئو مارکتینگ در وبسایت، اثر درازمدتِ فوق العاده ای در دیدپذیری و بالا رفتن رنکینگ وبسایت شما دارد. علاوه بر این، به شما کمک می کند از ریسکِ گرفتن اخطار از سوی موتور جستجو دور بمانید.

سئو خاکستری

سئو خاکستری به چه معناست و تفاوت آن با دیگر انواع سئو چیست؟ وقتی سئوکار از تلفیقی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه استفاده کند، در حقیقت از سئو خاکستری استفاده کرده است. به عنوان مثال، یک محتوای باکیفیت تولید کند (کلاه سفید)، اما برای آن بک لینک بخرد (کلاه سیاه).

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

حال بیایید ببینیم لوکال سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ جالب است بدانید که سئو محلی (Local SEO) علاوه بر تاثیر فوق العاده ای که بر دیدپذیری شما در موتور جستجو دارد، باعث می شود حضور آنلاینِ شما هم تقویت گردد. به طور کلی، سئو محلی به شاخه ای از انواع سئو گفته می شود که بر روی دیدپذیری وبسایت در سرچ های محلی تمرکز دارد. بیایید کمی آن را ساده تر کنیم. کلیدواژه ها نمایانگر دغدغه ها و چالش هایی هستند که مردم به صورت آنلاین، به دنبال راهِ حل آن ها می گردند. بدیهی است که دغدغه های مردمِ هر دیار و منطقه ای متفاوت است و به همین ترتیب، کلید واژه های آن ها (مسائلی که به صورت آنلاین به دنبال پاسخِ آن می گردند) می تواند متفاوت باشد.

تصور کنید یک فرد کنجکاو گیلانی، به دنبال مراکز آموزش صفر تا صد سئو رایگان در رشت می گردد. از طرفی، وی علاقه دارد با ثبت نام در دوره های آفلاین سئو، مفهوم سئو را به صورت فیزیکی و با کمک استاد یاد بگیرد. بدیهی است که جستجوی این فرد، به مراکز آموزش سئو در رشت محدود خواهد شد. سئو محلی، دقیقا روی همین موضوع مانور می دهد. به عبارتی، یعنی شما محتوا، کلید واژه ها و سورس کدهای وبسایت خود را برای بازدید مشترکان محلیِ خود، آماده کرده باشید.

  • برای تقویت سئو محلی، از چک لیست زیر استفاده کنید:
  • کی ورد ریسرچ تخصصی برای لیست کردن کی وردهای مرتبط محلی
  • بک لینک های محلی قوی و باکیفیت
  • لیستی از بیزینس های محلی

این تکنیک شما را برای جذب مشتریان محلیتان آماده می کند و کاری می کند مشتریان بالقوه ی اطرافتان را در مشت بگیرید.

سئو شهر چیست؟

یکی از قدرتمندترین ابزار سئو برای بالا بردن رنکینگ و فروش وبسایت، سئو شهر است. متاسفانه با وجود اهمیت بالای این تکنیک، بسیاری از وبسایت ها به آن توجه نمی کنند و از کنار آن می گذرند. سئو شهر، مستقیما شهرهای اطرافِ بیزینس شما را هدف قرار می دهد و سعی می کند مشتریان آن شهرها را به چنگ شما در آورد. به عبارتی، سئو شهر باعث می شود نه تنها در شهر خود، بلکه حتی در شهرهای اطراف شناخته شوید، انتخاب اول همشهریان یا هم استانی های خود باشید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

سئو بین المللی چیست؟

برخلاف سئو شهر که تمرکز خود را بر روی مناطق جغرافیایی نزدیک به بیزینس شما نهاده است، سئو بین المللی بر حضور آنلاین شما در میان جوامع جهانی تمرکز دارد. این یعنی شما به جای کی وردهای محلی، بر روی کی وردهای جهانی کار خواهید کرد و سعی خواهید کرد محتوای خود را مطابق استانداردهای بین المللی آپدیت کنید. منتهی اقدامات لازم برای این نوع سئو چیست و چه چک لیستی دارد؟

* کی ورد ریسرچ و استفاده از واژه های کلیدی که در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از بک لینک های بین المللی

ایجاد لیستی از بیزینس های بین المللی و تولید محتوایی که باعث شود شما، پیش از بیزینس های رقیب خود انتخاب شوید.

سئو بین المللی برای چه مواردی توصیه می شود؟ سئو بین المللی بیشتر به بیزینس هایی توصیه می شود که تنها به کشور خود محدود نیستند و مخاطب هدف آن ها در کشورهای مختلف پراکنده اند. این نوع سئو نیاز به هزینه و انرژی بیشتری در مقایسه با نوع پیشین (سئو محلی) دارد.

ابزارهای آنالیز سئو سایت و بررسی نحوه عملکرد هر کدام

ابزارهای سئو سایت، شامل نرم افزارهایی می شوند که به بهبود رنکینگ وبسایت شما کمک می کنند، فروش شما را افزایش می دهند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما جذب می کنند. داده ها و اعلان هایی که توسط این ابزارها به شما داده می شوند، هم سلامت وبسایت شما را افزایش می دهند، هم در موفق سازی بیزینستان موثرند. این ابزارها نقش موثری هم در بهبود کلمات کلیدی، بهینه سازی بک لینک ها و کی وردها و سایر اِلمان های سئو دارند.

از این گذشته، ابزارهای سئو به شما نشان می دهند که رتبه ی هر وبسایت رقیب از حیث سئو چیست و چقدر در بهینه سازی وبسایت خود، قوی عمل کرده است. این داده ها و آمارها، به شما اجازه می دهند تا با دید وسیع تر و بهتری، برنامه های خود را برای ارتقای سئو سایتتان پیاده کنید. نگاهی به این ابزارها می اندازیم.

Google Search Console

یکی از ابزارهای سئو که به شما اجازه می دهد وضعیت ایندکسِ وبسایت، سوالات سرچ شده، خطاهای کرالینگ و… را بررسی کنید و دیدپذیری وبسایتتان را بهبود می بخشد.

 

Ahrefs

یک ابزار همه کاره ی سئو که برای افزایش بازدیدهای وبسایت و بهینه سازی سئو، در موتورهای جستجو پیشنهاد می شود. این ابزار یک پیماینده ی زنجیره ای (کرالر) است که از داده های سراسر اینترنت، برای آنالیز سئوی وبسایتتان استفاده می کند. Ahrefs یکی از «باید»های سئو مارکتینگ است.

 

SEMrush

از جمله ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که به طور گسترده، توسط متخصصان سئو و بازاریابان دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار نه تنها برای سئو، بلکه برای آنالیز PPC، بازاریابی محتوایی، تولید محتوای شبکه اجتماعی و ریسرچ های مرتبط با بازاریابی، به کار می رود. شما می توانید منبع ترافیک وبسایت خود، کی وردهای پرسرچ و محبوب و رنکینگ وبسایت خود را در این ابزار دنبال کنید.

 

Sitechecker

یکی دیگر از ابزارهای سئوی همه کاره که بر مبنای فضای ابری کار می کند. این ابزار هم برای کسب و کارهای خرد و هم بیزینس های عظیم پیشنهاد می شود. سایت چکر، سئوی داخلی و خارجی وبسایت شما را بررسی می کند، سئوی فنی و تغییرات وبسایت را زیر ذره بین می گیرد، به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی خود را بررسی کنید و بک لینک هایتان را از نظر کیفی می سنجد.

 

KWFinder

یک ابزار فوق العاده برای کسانی که نیاز به کی ورد ریسرچرِ حرفه ای دارند. این ابزار به شما کمک می کند تا کی وردها را سبک سنگین کنید، آن ها را از چنگ رقبای خود در بیاورید، ارزش شاخص ایندکس خود را بسنجید و اثرگذاری تبلیغات PPC خود را دنبال کنید.

 

Google Analytics

کمتر کسی ممکن است به سراغ اصول سئو برود و اسم این ابزار به گوشش آشنا نباشد. این نرم افزار، ابزاری است کاملا مناسب، برای ردیابی عملکرد وبسایت، بازه ی نشست ها، بررسی صفحات به ازای هر نشست و نرخ پرش هر شخصی که از وبسایت شما دیدن نموده است. علاوه بر این، گوگل آنالیتیکس انتخاب خوبی برای بررسی منبع ترافیک وبسایت شماست.

 

BuzzStream

از جمله ابزارهای فوق العاده ای که به شما در کمپین های سئو و دیجیتال مارکتینگ کمک می کند. این ابزار به شما در شناخت ترندهای روز و کلمات محبوب کمک می کند، اجازه می دهد لینک های قوی بسازید و ترافیک وبسایتتان را رشد می دهد.

Moz Pro

اگر به دنبال یکی از ابزارهای سئو هستید که به شما در بهبود رنکینگتان کمک کند، صفحات وبسایتتان را بهینه سازی نماید، یک خزنده حرفه ای باشد و آمار کامل عملکرد لینک ها را در اختیارتان بگذارد، Moz pro انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. شما می توانید با کمک این ابزار، کمپین های سئو مارکتینگ حرفه ای را برای خود ترتیب دهید و خطاهای سئو را در وبسایتتان ردیابی کنید.

لیست الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل، سیستم های پیچیده ای هستند که از داده های موجود در شاخص ها و ایندکس های سرچ استفاده می کنند تا بهترین نتیجه جستجو، برای کاربران آنلاین رقم بخورد. نگاهی به لیست این الگوریتم ها می اندازیم و سپس می رویم به سراغ این که تاثیر این الگوریتم ها بر سئو چیست.

1.           Jagger

2.           Big Daddy

3.           Caffeine

4.           Vince

5.           Panda

6.           Florida

7.           Freshness Algorithm

8.           Page Layout Algorithm

9.           Penguin

10.         EMD

11.         Hummingbird

12.           Pigeon

13.         RankBrain

14.         Fred

15.         Payday

بررسی سئو سایت از نظر الگوریتم های گوگل

ابزارهای سئوی مختلفی وجود دارند که به شما اجازه می دهند سئوی وبسایت خود را بر اساس آپدیت های الگوریتم های ذکرشده، بررسی کنید. گوگل سرچ کنسول به شما اجازه می دهد رنکینگ وبسایت خود را بر اساس آخرین آپدیت های الگوریتم های گوگل بررسی کنید. با این وجود، اکثر کارشناسان حرفه ای سئو معتقدند که بررسی آخرین آپدیت های الگوریتم های نام برده، به همراه بررسی همزمانِ رنکینگ وبسایت قبل و بعد از آپدیتِ هر الگوریتم، به شما نشان می دهد که چه بخش هایی از وبسایتتان با ارورهای گوگل مواجه خواهد شد و چگونه می توانید این خلاها را جبران کنید. برای این که بدانید آخرین آپدیت های الگوریتم های گوگل چه ضوابطی دارند، می توانید از طریق «این وبسایت»، اعلان های گوگل را برای خود روشن کنید و به موقع از آخرین آپدیت های الگوریتم ها باخبر گردید.

مزایا و چالش های سئو سایت

بیایید ابتدا ببینیم مزایای سئو چیست و چه امتیازاتی را شامل حال وبسایتتان می کند. سپس به این موضوع می پردازیم که چالش های موجود بر سر راه سئو سایت چیست و چه موانعی، پیش پای شما قد علم خواهند کرد.

مزایای سئو:

  1. اجرای اصول سئو، ترافیک باکیفیت و ارگانیکی را به سوی وبسایتتان روانه می سازد.
  2. باعث شناخته شدن کسب و کار شما می شود.
  3. نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری دائمی را در وبسایتتان بالا می برد.
  4. به شما کمک می کند با کمترین هزینه، بیزینس خود را گسترش دهید.
  5. به کار شما تخصص می بخشد و نام برند شما را معتبر می سازد.

چالش های سئو:

  1. ممکن است بهینه سازی سئو سایت زمان طولانی تری را از شما بگیرد.
  2. هرچقدر رقابت در عرصه فعالیت شما بیشتر باشد، نیاز به زمان و هزینه ی بیشتری خواهید داشت.
  3. سئو مسیر بالا رفتن رنکینگ وبسایت را هموار می سازد، اما آن را تضمین نمی کند.
  4. تغییرات دائمی الگوریتم های گوگل، یکی از بزرگترین چالش های پیش روی بهینه سازی سئو سایت است.

نحوه ایجاد یک استراتژی سئو

1.           گام اول: عملکرد حال حاضر وبسایت خود را بررسی کنید. یک آمار دقیق از ترافیک ارگانیک، رنکینگ کی وردها و بک لینک ها داشته باشید. برای این کار، می توانید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید. برای بررسی بک لینک ها هم SEMrush یک ابزار فوق العاده است.

2.           عملکرد وبسایت های رقیب از نظر سئو چیست؟ روی ضعف های آن ها کار کنید. دقت کنید که حتما نقاط قوتشان را زیر نظر داشته باشید و آن ها را در کار خود هم پیاده کنید.

3.           کلیدواژه های قدرتمند رقبایتان را شکار کنید.

4.           اهداف خود را بر اساس شاخص های اصلی عملکرد (KPI) بچینید و سعی کنید موفقیت ها و شکست های خود را بر اساس آن بسنجید. KPI می تواند بسته به هدف شما برای وبسایتتان، متفاوت باشد. اهداف شما برای وبسایتتان می تواند شامل بهینه سازی مشکلات وبسایت، میانگین نرخ کلیک وبسایت، بک لینک ها، قدرت کی وردها و ترافیک وبسایت باشد.

5.           محتواهای حال حاضر وبسایت را بسنجید و سپس آن ها را مطابق با اصول سئو، ارتقا دهید.

روش های یادگیری سئو چیست؟

درآمد سئو و تاثیر فوق العاده ی آن در بهینه سازی وبسایت ها، موجب شده است که افراد بسیاری به سوی شغل سئو یا یادگیری اصول سئو جذب شوند. نگاهی به تعدادی از سوالات پرتکرار در زمینه ی سئو نویسی و تولید محتوا سئو شده می اندازیم:

•            یادگیری سئو را از کجا شروع کنیم؟

کلیدواژه! همه چیز از چند کلمه شروع می شود. تخصص خود را با کمک کلیدواژه ها به مقاله تبدیل کنید. سعی کنید تحقیق و ریسرچ، مسلک زندگی شما باشد و می توانید جهت آموزش سئو به صورت حرفه ای، از وبسایت های آموزش سئو گوگل کمک بگیرید. کتاب های سئو و وبسایتهای حرفه ایِ سئو، یک منبع بی نظیر برای یادگیری سئو هستند.

•            آیا یادگیری سئو مشکل است؟

خیر. حتی اگر کاملا در این زمینه تازه کار باشید، وبسایت ها و منابع مختلفی برای آموزش صفر تا صد سئو رایگان وجود دارند.

•            یادگیری سئو حرفه ای چقدر زمان می برد؟

یادگیری سئو مقدماتی، حدودا یک تا سه ماه زمان می برد. برای حرفه ای شدن در این زمینه نیز بین شش ماه تا یک سال زمان لازم است.

•            دستمزد سئو سایت چقدر است؟

درآمد سئو کاملا بستگی به نوع شغل سئو و میزان تبحر شما در این زمینه دارد. علاوه بر این، کار کردن به عنوان فریلنسر یا سئوکار دائمی نیز در میزان درآمد شما موثر است. به طور کلی، درآمد سئوکار در ایران از حداقلِ 7 الی 9 میلیون تومان شروع می شود. در صورتی که پروژه ای کار کنید، این مبلغ می تواند متغیر باشد.

پیش نیازهای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای

سئو مارکتینگ و بازاریابی محتوایی، این روزها تبدیل به یک تب گسترده در سراسر جهان شده اند. به همین دلیل است که کمپانی های کوچک و بزرگ بسیاری، به دنبال جذب سئوکارهای حرفه ای می گردند. برای این که تبدیل به یک سئوکار حرفه ای شوید، ابتدا باید پیش نیازهای این شغل را بشناسید. معمولا اکثر افراد با هر پیش زمینه ی دانشی می توانند سئو را فراگیرند، اما لازم به ذکر است که سئو نیازمند ارتقای دانش کامپیوتری است.

 

مزایای شغل سئو چیست؟

وقت آن رسیده است که ببینیم مزایای شغل سئو چیست؟

1.           یادگیری و آموزش تولید محتوای سئو شده ساده است و می توان آن را با کمی تلاش فرا گرفت.

2.           خدمات سئو، تقاضای بسیار بالایی دارند.

3.           امکان کار کردن به عنوان فریلنسر و با زمان کاری منعطف را دارید.

4.           پیشنهادات شغلی گسترده ای دریافت خواهید کرد.

5.           می توانید جای پای خود را در صنعت دیجیتال مارکتینگ محکم سازید.

6.           امکان ارتقای شغلی و افزایش درآمد سئو وجود دارد.

7.           تولید مقاله سئو شده نقش موثری در گسترش دانش عمومی و تخصصی شما دارد.

 

مسئولیت های شغلی سئوکار

•            سئو داخلی: آشنایی با نحوه تولید محتوا سئو شده، بهینه سازی تبدیل کاربر به مشتری، آشنایی با عنوان نویسی سئو و زیرعنوان ها، تگ های عناوین اصلی و متا دیسکریپشن ها، ساختار URLها، کی ورد ریسرچ و نگارش کلمات کلیدی، به همراه روش های بهبود تجربه ی کاربر از کار با وبسایت.

•            سئو خارجی: روش های افزایش ترافیک وبسایت، جلوه های تصویری و نحوه چینش آنها بر اساس اصول سئو، ساخت لینک، پست های مهمان و خبرنامه ها.

•            آپدیت نگه داشتن خود و آشنایی با انواع بازاریابی دیجیتال (بازاریابی محتوایی، سرچ مارکتینگ پولی، کمپین های دیجیتالی و بازاریابی شبکه های اجتماعی، توسعه وب).

مراحل تبدیل شدن به یک سئوکار موفق

1)           با اصول سئو و قوانین پایه ی موتورهای جستجو آشنا شوید.

2)           بدانید استراتژی ها و تکنیک های سئو چیست.

3)           سعی کنید این استراتژی ها را با شرکت در دوره های آموزش سئو سایت تقویت کنید.

4)           دائما به دنبال آخرین ترندها و اخبار مرتبط با سئو باشید.

5)           ابزارهای سئو را بشناسید و در کار با آن حرفه ای شوید.

6)           تاکتیک هایی که از سئو بلدید را به کار ببندید و آن ها را تمرین کنید.

7)           نتایج کار خود را به کارفرماها نشان دهید.

 

0
Comments

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. *