برای طراحی و توسعه یک اپلیکیشن سازمانی چه مراحلی باید انجام شود؟

  • RedLimoo Tech Author
  • 2024/05/28

برای طراحی و توسعه یک اپلیکیشن سازمانی چه مراحلی باید انجام شود؟

طراحی و توسعه اپلیکیشن سازمانی

 

اغلب شرکت های توسعه اپلیکیشن های سازمانی فرآیندی مشخص برای طراحی و توسعه اپلیکیشن های حرفه ای و با کیفیت دارند. بنابراین باید تمامی فرآیندهای سازمانی خود را برای آن ها شرح دهید تا مسیر پروژه دقیقا منطبق با نیازهای شما باشد. ما اینجا یک فرآیند معمولی توسعه اپلیکیشن تلفن همراه سازمانی شرح دادیم که می توانید از آن به عنوان مرجع استفاده کنید.

 

بطور کلی طراحی و توسعه اپلیکیشن های سازمانی، شش مرحله دارد که عبارتند از:

مرحله 1: انتخاب پلتفرم زیرساخت و تکنولوژی های برنامه نویسی

قبل از اینکه به دنبال یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن بگردید، باید در خصوص انتخاب پلتفرم مناسب جهت توسعه اپ تصمیم بگیرید. انتخاب پلتفرم و تکنولوژی یک تصمیم بسیار مهم است، زیرا پلتفرم و تکنولوژی های انتخاب شده ی شما، تعیین کننده ی نوع سرویسی است که اپلیکیشن شما در آن توسعه یافته و بیانگر گستردگی خدماتی است که قرار است در آن ارائه گردد. شما می توانید اپلیکیشن های چند پلتفرمی را انتخاب کنید (BYOB). در هر حال انتخاب پلتفرم زیر ساخت و تلکنولوژی های سمت فراند و بک در یک اپلیکیشن با توجه به شناخت دقیق نیازهای فعلی و نیاز های آتی، می تواند از هزینه های زیادی که ممکن است در آینده با آن روبرو شوید، جلوگیری کند.

 

مرحله 2: مشخص کردن اهداف تجاری

پلتفرم زیرساخت خود را انتخاب و مستقر نمودید، حال زمان ایجاد یک برنامه مدون و مشخص برای توسعه اپلیکیشن سازمانی فرا رسیده است. برای طراحی درست و اصولی برنامه توسعه، به مشخص شدن اهداف دقیق تجاری مرتبط با کسب و کار شما نیاز است و پاسخ به پرسش هایی از این دست، آن هم پاسخ های صحیح و دقیق می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. پرسش هایی چون:

  •  چه کسی از اپلیکیشن سازمانی استفاده خواهد کرد؟
  •  اپلیکیشن سازمانی چه مشکلاتی را باید حل کند؟
  •  این اپلیکیشن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  •  کاربران چگونه با اپلیکیشن تعامل خواهند داشت؟

مرحله 3: طراحی برنامه و وایرفریمینگ (Wireframing)

 طراحی اپلیکیشن موبایل بخش عمده ای از ایجاد یک اپلیکیشن سازمانی جذاب است. یک طراحی اصولی و حرفه ای می­تواند تعیین­ کننده میزان تعامل کاربران با اپلیکیشن و ویژگی­های آن باشد، بنابراین باید با یک تیم طراحی مسلط و حرفه ای کار کنید. در واقع یک طراحی اصولی باعث افزایش علاقه مندی و سهولت انجام فرایندها توسط کاربران شده و تمایل استفاده از اپلیکیشن را افزایش می دهد. متخصصان این حوزه، تصاویر و رابط های کاربری را متناسب با نام تجاری شما، طراحی و تولید می کنند. این طراحی ها که در واقع نمونه اولیه از تولید و توسعه یک اپلیکیشن سازمانی است، در واقع همان اسکچ اولیه و وایرفریم‌هایی است که بصورت گرافیکی کلیات طراح را برای شما تشریح می کند.

مرحله 4: توسعه و آزمایش

 پس از اتمام مرحله طراحی، زمان شروع کدنویسی است! توسعه‌دهندگان می‌توانند روی برنامه‌نویسی بک‌اند و فرانت اند اپلیکیشن کار کنند. این شامل ایجاد پایگاه داده، توسعه ویژگی­ها و ایجاد رابط ­کاربری اپلیکیشن است. بسته به نیازهای اپ شما، توسعه دهندگان نرم افزار ممکن است از زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند پایتون، php، جاوا اسکریپت و… استفاده کنند. کدها باید در طول زمان، آزمایش و بهینه شوند تا اطمینان حاصل شود که بهترین عملکرد ممکن از آن­ها بدست می آید.

 پس از اتمام کدنویسی، نوبت به آزمایش اپلیکیشن می رسد. آزمایش شامل اجرای اپلیکیشن بر روی یک شبیه ساز یا یک دستگاه واقعی و پیدا کردن ایرادات، نواقص و اصطلاحا باگ های آن است. تیم‌های QA همچنین می‌توانند تست‌های قابلیت استفاده را با کارمندان شما انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که آنها نیز تجربه خوبی در استفاده از آن خواهند داشت.

مرحله 5: استقرار و راه اندازی

 اپلیکیشن سازمانی شما اکنون آماده راه اندازی است. قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن، باید یک برنامه راه‌اندازی تهیه کنید که شامل مراحل توزیع اپ و آموزش کارمندان برای استفاده از آن است.

مرحله 6: پشتیبانی و نگهداری

ایجاد یک اپلیکیشن همراه سازمانی پس از انتشار متوقف نمی شود. پس از راه‌اندازی، باید دارای پشتیبانی و نگهداری مداوم باشد تا آن را با آخرین فناوری‌ها و روندها، به‌روز نگه دارید و در صورت نیاز تغییرات پیش بینی نشده در فرآیندهای سازمانی را پیاده سازی نمایید. یک شرکت قابل اعتماد توسعه اپلیکیشن، معمولاً برای خدمات خود پشتیبانی مداوم ارائه می­دهد، بنابراین قبل از شروع پروژه حتماً در این مورد سؤال و اطمینان حاصل کنید.

 امروزه توسعه برنامه های سازمانی به طور فزاینده­ای به یک ضرورت برای مشاغل و کسب­ وکارها  تبدیل شده است. اما این کاری نیست که بتوانید به تنهایی انجام دهید. ما در کنار شما هستیم تا ایده های تجاری شما را با تکنولوژی  روز دنیا هماهنگ و یکپارچه کنیم و گام به گام تا تولید یک اپلیکیشن سازمانی با شما خواهیم بود.

گروه RedLimoo، برای مشاغل و کسب ­وکارهای مختلفی اپلیکیشن سازمانی طراحی و توسعه داده است. با سال‌ها تجربه و تخصص در بازارهای خاورمیانه و رقابت با شرکت های روز دنیا، می‌تواند راه‌حل‌های اختصاصی و دقیقی را برای کسب‌وکار و تجارت شما پیشنهاد دهد  و کمک کند تا کاربردی­ترین اپلیکیشن ­ها را دقیقا مطابق با آنچه نیاز دارید، راه ­اندازی کنید.

 امروز با ما تماس بگیرید، با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، ممکن است فردا دیر باشد!

 

 

تگ‌ها
0
Comments

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. *