استفاده رایگان از چت جی پی تی ChatGPT-4

  • مدیریت رِدلیمو
  • 2024/05/19

استفاده رایگان از چت جی پی تی ChatGPT-4

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک چت ربات هوش مصنوعی (AI) است که از پردازش زبان طبیعی برای ایجاد گفتگوی مکالمه شبیه انسان استفاده می کند. مدل زبان محور می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد و محتوای نوشتاری مختلفی از جمله مقاله‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، کدها و ایمیل‌ها را بسازد.
ChatGPT شکلی از هوش مصنوعی مولد است، ابزاری که به کاربران اجازه می دهد تا برای دریافت تصاویر، متن یا ویدیوهایی شبیه انسان که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده اند، متن درخواست خود را وارد کنند.

ChatGPT مشابه سرویس‌های چت خودکار موجود در وب‌سایت‌های خدمات مشتری است، زیرا افراد می‌توانند از آن سؤال بپرسند یا برای پاسخ‌های ChatGPT توضیح بخواهند. GPT مخفف “Generative Pre-trained Transformer” است که به نحوه پردازش درخواست ها و فرمول بندی پاسخ ها توسط این پلتفرم اشاره دارد. ChatGPT با یادگیری تقویتی از طریق بازخوردهای انسانی و مدل‌های پاداش که بهترین پاسخ‌ها را رتبه‌بندی می‌کند، آموزش داده می‌شود. این بازخورد به تقویت ChatGPT با یادگیری ماشین برای بهبود پاسخ‌های آینده کمک می‌کند.

چه کسی ChatGPT را ایجاد کرد؟

OpenAI – یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی، ChatGPT را ایجاد کرد و این ابزار را در نوامبر 2022 راه‌اندازی کرد. این ابزار توسط گروهی از کارآفرینان و محققان از جمله ایلان ماسک و سام آلتمن در سال 2015 تأسیس شد. OpenAI توسط چندین سرمایه‌گذار حمایت می‌شود که مایکروسافت یکی از آنهاست. یکی از ابزار های قابل توجه تولید شده در OpenAI، همچنین ایجاد پلتفرم Dall-E است که یک تولیدکننده متن به تصاویر هنری با کمک هوش مصنوعی است.

ChatGPT چگونه کار می کند؟

ChatGPT از طریق سیستم های تبدیل کننده ی از پیش آموزش دیده ی خود کار می کند که از الگوریتم های تخصصی برای یافتن الگوها در توالی داده ها استفاده می کند. ChatGPT در اصل از مدل زبان بزرگ GPT-3، یک مدل یادگیری ماشین شبکه عصبی و نسل سوم تبدیل کننده های پیش‌آموزش‌دهی مولد استفاده می‌کرد. تبدیل کننده، از مقدار قابل توجهی داده، اطلاعات را بیرون می کشد تا یک پاسخ را فرمول بندی کند.

حالا چنانچه می‌خواهید به طور رایگان از جدیدترین امکانات چت GPT-4 استفاده کنید، ما در این مقاله مجموعه این ترفندها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دسترسی به امکانات GPT-4 که به برخی از آن ها در ابتدا اشاره کردیم برخلاف نسخه های قبلی، فعلا رایگان نیست و باید برای استفاده از آن مبلغی را بپردازید، به همین دلیل این راهنما را تهیه کردیم تا نحوه استفاده رایگان از آن را به شما نشان دهیم.

چگونه از GPT-4 استفاده کنیم؟

ChatGPT 4 برخلاف نسخه‌های قبلی، رایگان نیست. هزینه‌های استفاده از این هوش مصنوعی را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. با این حال پلتفرم‌های متفرقه ای عرضه شده اند که امکان دسترسی رایگان (به صورت محدود یا به همراه تبلیغات) را فراهم کرده اند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه از نسخه ۴ آن، به صورت رایگان استفاده کنید.

ثبت‌نام در سایت رسمی Open AI

برای استفاده از ChatGPT از طریق سایت رسمی Open AI باید یک شماره غیرایرانی برای دریافت کد تایید داشته باشید. برای این کار، راهنمای زیر را دنبال کنید.

    1. به سایت نامبرلند مراجعه کرده و یک شماره مجازی برای Open AI | ChatGPT تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم از شماره مجازی متعلق به یکی از کشورهای آمریکا، انگلستان و سایر کشورهای اروپایی استفاده کنید.
    2. وارد سایت رسمی ChatGPT در Open AI شوید. همچنین می‌توانید مستقیما وارد آدرس https://chat.openai.com شوید.
    3. برای ساخت حساب کاربری جدید، روی دکمه Sign In کلیک کنید. در صفحه بعد، از شما خواسته می‌شود یک ادرس ایمیل وارد کنید یا با استفاده از حساب Google، مایکروسافت یا اپل، یک حساب در سایت Open AI ایجاد کنید.
    4. پس از وارد کردن ایمیل، یک رمز عبور با 12 نویسه یا بیشتر تعیین کنید و روی Continue کلیک کنید.
    5. سپس از شما خواسته می‌شود ایمیل خود را با کلیک روی لینک ارسال شده به ایمیل، تایید کنید. برای این کار، باید با فعالسازی نرم افزار تغییر IP وارد حساب Gmail خود شده و روی لینک ارسال شده، کلیک کنید.
    6. پس از انجام این کارها، از شما نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد پرسیده می‌شود. آنها را با اطلاعات مناسب پر کنید و گزینه Continue را انتخاب کنید.
    7. در بخش بعدی، از شما یک شماره تلفن برای ارسال کد تایید و احراز هویت خواسته می‌شود. باید در این بخش، شماره‌ای که از نامبرلند تهیه کرده‌اید را وارد کنید. سپس در پنل کاربری سایت نامبرلند، کد ارسال شده را دریافت و در Open AI وارد کنید.

به این ترتیب، به ChatGPT متصل شده و امکان استفاده از آن در سایت رسمی را خواهید داشت.

 

نحوه استفاده از ChatGPT در ایران

همانطور که می‌دانید، بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های خارجی، ایران را در لیست سیاه خود قرار داده و خدمات‌شان را به ایرانیان ارائه نمی‌دهند. همچنین آن دسته از کسب‌و‌کارها که ایران را تحریم نکرده‌اند نیز توسط ایران فیلتر شده‌اند. در نتیجه امکان استفاده از بسیاری از ابزارها به صورت عادی وجود ندارد. البته با دسترسی به یک نرم افزار تغییر IP باکیفیت، بخش عمده‌ای از مشکلات شما رفع می‌شود؛ غیر از زمان‌هایی که نیاز به احراز هویت، ثبت شماره تلفن یا حساب بانکی در سایت‌های خارجی را داشته باشید.

چگونه از GPT-4 آن هم به صورت رایگان استفاده کنیم؟

برخی ابزارها مانند Theb.ai، Ai.cifreechatgpt.chat، fastgpt.app، chatforai.com، desk.im، freegpt ،poe.com، Hugging face، Forefront AI، Chatgot، Merlin و… پس از معرفی ChatGPT4، مدتی دسترسی محدود و رایگان به آن را فراهم کردند. (اگر جستجو کنید احتمالا ابزارهای بیشتری هم پیدا می‌کنید!) ولی نکته این است که اکنون و در زمان نوشتن این مقاله، تقریبا همه آن‌ها نیز پولی شده اند یا فعلا  دسترسی رایگان را غیر فعال کرده اند! با این حال بد نیست هر چند وقت یک بار، به این سایت‌ها هم سری بزنید تا ببینید که امکان دسترسی رایگان به ChatGPT4 را فراهم کرده اند یا خیر.

روش اول: استفاده از ChatGPT-4 در Bing Copilot

هوش مصنوعی Copilot که توسط بینگ (مایکروسافت) عرضه شده، از آخرین مدل GPT-4 پشتیبانی می‌کند. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید از چت بات به صورت رایگان در بینگ استفاده کنید:

  1. وارد این آدرس شوید و در اکانت مایکروسافت (یا اسکایپ) خود لاگین کنید. (یا اگر اکانت ندارید، یکی بسازید)
  2. متن خود را در باکس چت نوشته و شروع به چت کنید.

 

روش دوم: استفاده از ChatGPT-4 در perplexity

با هوش مصنوعی Perplexity می‌توانید به ChatGPT4 به صورت رایگان و البته محدود دسترسی داشته باشید. کافیست در این سایت با ایمیل خود ثبت نام و شروع به چت کنید.

 

روش سوم: استفاده از ChatGPT در تلگرام

پیام‌رسان تلگرام از ابتدای انتشار، محبوبیت خاصی بین کاربران داشته و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در تمامی پلتفرم‌ها در دنیا است. در تلگرام امکان پیاده‌سازی ربات برای انجام دستورات و کاربردهای مختلف وجود دارد؛ بنابراین بدیهی است که بعد از معرفی و دسترسی عمومی به هوش مصنوعی، توسعه دهندگان دست به طراحی ربات تلگرام برای ChatGPT کنند. اکثر ربات‌های موجود، دارای محدودیت تعداد سوالات در 24 ساعت هستند. برای حل این مشکل، می‌توانید از چند ربات به صورت هم‌زمان استفاده کنید. لیست زیر شامل چندین ربات تلگرام ChatGPT است که امکان استفاده از این هوش مصنوعی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

    •  Karfly
    •  BuddyGPT
    • JWGPT3_bot
    • Chappie

برخی مزیت های استفاده از GPT-۴

یکی از مهمترین مزایای این ربات توانایی آن در انجام طیف وسیعی از وظایف زبانی است. در اینجا چند نمونه از کاربردهای آن آورده شده است:

ترجمه زبان

از GPT-4 می‌توان برای ترجمه متن از یک زبان به زبان دیگر استفاده کرد. با وارد کردن متن به یک زبان، GPT-4 می‌تواند ترجمه‌های دقیقی را به زبان دیگر تولید کند و آن را به ابزاری فوق‌العاده مفید برای هر کسی که نیاز به برقراری ارتباط در میان موانع زبانی دارد، تبدیل می‌کند.

خلاصه نویسی

از GPT-4 می‌توان برای خلاصه نویسی متن‌های طولانی به قطعات کوتاه تر و قابل هضم تر استفاده کرد. با وارد کردن یک سند طولانی، GPT-4 می‌تواند خلاصه‌ای ایجاد کند تا مهم‌ترین اطلاعات را از متن اصلی جمع‌آوری نماید.

پرسش-پاسخ

GPT-4 را می‌توان برای پاسخ به سؤالات بر اساس اطلاعات ارائه شده در یک زمینه خاص استفاده کرد. با وارد کردن یک سوال و زمینه، GPT-4 می‌تواند پاسخ دقیقی را ایجاد کند که متناسب با سوال پرسیده شده است.

نوشتن خلاق

از GPT-4 می‌توان برای تولید نوشته‌های خلاقانه مانند شعر یا داستان استفاده کرد. با وارد کردن یک اعلان، GPT-4 می‌تواند یک پاسخ منحصر به فرد و خلاقانه ایجاد کند که مطابق با درخواست خاص ارائه شده است.

چت GPT-4 چه نوع پاسخ‌هایی می‌تواند بدهد؟

Chat GPT-4 طیف گسترده‌ای از پاسخ‌ها را به کاربران می‌دهد. انتظار دریافت پاسخ سوالاتی از طعنه آمیز و طنز آمیز گرفته تا کارهای پیچیده و فنی را داشته باشید. بعلاوه، این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند اعلان‌های نوشتاری خلاقانه ایجاد کند، توصیه‌های محصولی را ارائه دهد، پاسخ‌های متناسب را بر اساس تاریخچه کاربر ارائه کند و حتی آنالیز و شرح تصویر را انجام دهد. پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهایی از قابلیت‌ها و پاسخ‌های جالب Chat GPT-4 را در یوتیوب ببینید.

Chat GPT 4 در چه کسب و کارهایی قابل استفاده است؟

Chat GPT-4 که در ابتدا برای خدمات مشتری توسعه یافته بود، اکنون تقریباً در تمام صنایع و کسب و کارها قابل استفاده است. مزایای آن را می‌توان در مراقبت‌های بهداشتی، مالی، آموزشی، مهندسی و غیره اعمال کرد. این ابزار به دلیل دقت پیش‌بینی‌شده و سایر ویژگی‌ها به گوگل بعدی تبدیل می‌شود که شاید منجر به جابجایی مشاغل انسانی شود.

در آخر…

در این مطلب سعی شد بهترین روش‌های دسترسی به هوش مصنوعی ChatGPT به صورت رایگان را مورد بررسی قرار دهیم. روش های مختلفی شامل استفاده از سایت رسمی ChatGPT، استفاده از سایت‌های ثالث، ربات‌های تلگرام و همچنین هوش مصنوعی Bing به شما معرفی شد که بسته به نیاز و علاقه‌تان، می‌توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

اکنون که ترفندهای رایگان دسترسی به Chat GPT 4 را می‌دانید، می‌توانید از تمام پتانسیل آن استفاده کنید. اما احتیاط کنید و اطلاعات شخصی یا حساس را فاش نکنید. همچنین، فراموش نکنید که هنوز هم هوش انسان بهترین ابزاری است که در اختیار داریم. بنابراین از هوش خودتان در ارتباط با ربات چت استفاده کنید تا به نتایج بهتری برسید.

اگر تجربه استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم‌های دیگر را دارید، حتما در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

0
Comments

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. *