چرا برای کسب و کارم وب سایت داشته باشم؟

  • نویسنده رِدلیمو
  • 2022/10/12
دسته‌بندی تازه‌ها

چرا برای کسب و کارم وب سایت داشته باشم؟

امروز ما در رِدلیمو به چرایی این موضوع که داشتن یک وب سایت به چه نحوی به افزایش سودآوری کسب و کار شما کمک میکند پرداختیم. چرا هر کسب و کار كوچك به وب سایت نیاز دارد؟

امروزه کمتر کسی در دفتر تلفن و دیگر روش های سنتی به دنبال آدرس و شماره تلفن کسب و کار ها (از رستوران گرفته تا شرکت حمل و نقل و هر کسب و کار و سرویس خدمات دیگری) است اما در اين باره چه بايد كرد؟

داشتن یک وب سایت باعث افزایش اعتبار تجارت شما می شود. از آن جا که کاربران زیادی از اینترنت استفاده می کنند و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود تجارت شما هر چقدر هم که کوچک باشد از این طریق تبدیل به یک برند شناخته شده خواهید شد.

داشتن یک وب سایت شاید یکی از بهترین تصمیماتی باشد که باید برای مهاجرت از فضای سنتی به فضای آنلاین آن را اجرایی کنید. شاید از خودتان بپرسید که اهمیت داشتن وبسایت چقدر است؟ و اصلا چرا باید از چنین پلتفرمی برای ارتباط با مشتریان استفاده کرد؟

دلایل مهم و اهمیت داشتن وب­سایت

بیشتر افراد با جست و جوی آنلاین به دنبال محصولات و خدمات مورد نیاز خود هستند و بیشتر کسب و کارهایی که در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستند به خوبی می‌دانند که داشتن یک وب سایت درست  و کارآمد مانند داشتن کارت ویزیت، برای آن ها و کسب و کارشان بسیار ضروری است. از سوی دیگر، داشتن وب سایت مشابه داشتن یک کاتولوگ تبلیغاتی است که با استفاده از آن می‌توانید تمام محصولات خود را به مشتریان نشان دهید.

البته این کاتولوگ به راحتی برای میلیون‌ها کاربر نمایش داده می‌شود و شما با صرف هزینه های فوق العاده پایین، می‌‎توانید با خلاقیت و ارائه محتوای کاربرپسند، معرفی محصولات خود را چندین برابر جذاب تر کنید. به یاد داشته باشید که منظور ما از اهمیت داشتن وب سایت، راه اندازی و طراحی سایت کاملا حرفه‌ای است که پاسخگوی نیازهای مشتری باشد و بر اعتبار کسب و کارتان بیفزاید. در غیر این صورت، وجود وب سایت هیچ کمکی به بیشتر دیده شدن و افزایش فروش تان نمی‌‎کند. اگر صاحب يك كسب و كار مي‌باشد بايد مصرف كنندگان بتوانند شما را به صورت آنلاين پيدا كنند كه به اين معني است كه بايد يك وب سايت داشته باشيد.

به طور خلاصه باید گفت کسب و کارهایی که وب سایت دارند خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار می‌دهند و قطعا مزایای بیشتری نصیب آن ها خواهد شد، اما چگونه؟

منحصربفردترین و حرفه ای ترین وب سایت را با رِدلیمو تجربه کنید.

به دلایل مهم اهمیت داشتن وب سایت که در ادامه آورده‌ایم به خوبی فکر کنید.

   · وجود وب سایت به کسب و کارتان در مقابل رقبا، اعتبار می‌‎بخشد.

به طور خلاصه، داشتن وب سایت در فضای وب، به منزله داشتن دفتر کار یا فروشگاه در فضای واقعی است و این یعنی اعتبار کسب و کار شما. امروزه اکثریت افراد برای بررسی صحت و درستی کار هر نوع شغلی که فکر می‌کنید (از وکیل گرفته تا بنگاه معاملات املاک) مشخصات آن کسب و کار را در اینترنت سرچ می‌کنند. پس اگر نامی از شما و محصولات تان نبینند سراغ رقبای تان خواهند رفت.

تصور کنید یکی از مشتریان شما از کیفیت بالای کفش های تولیدی تان برای دوستش گفته و حالا دوست مشتری شما با سرچ برندتان در اینترنت می‌خواهد تصویر کفش های موجود در فروشگاه شما را ببیند و پس از اینکه مطمئن شد آنچه می‌‎خواهد در فروشگاه تان موجود است، برای خرید حضوری اقدام کند اما اسمی از برندتان در میان رقبای دیگر، نمی‎بیند.

این فرد ابتدا نسبت به صحت کسب و کارتان تردید کرده و سپس سراغ رقبای شما می‎رود؛ همان هایی که تصویرکفش مورد علاقه او را در وب سایت شان به اشتراک گذاشته اند!

  • مصرف کنندگان انتظار حضور در وب سایت را دارند.

حتی کسب و کار هایی که وب سایت دارند نیز می‌توانند باعث آزار مشتری شوند. برای مثال تصور کنید وارد یک وب سایت تاریخ مصرف گذشته شده اید! طرح وب سایت قدیمی است. رنگ های استفاده شده چندان دل نشین نمی‌باشند، خطاها و غلط های املایی زیادی به چشم می‌خورد و این وب سایت، همه آیتم های لازم برای تبدیل شدن به یک وب سایت ضعیف را دارد.

احتمالا هربار که با چنین وب سایتی رو به رو می‌شوید ترجیح می‌دهید آن را ترک کنید و متاسفانه بسیاری از کسب و کار های کوچک دچار چنین ایرادی هستند زیرا نه وقت و نه توانایی طراجی یک وب سایت مناسب را دارند. خوشبختانه این موضوع قابل حل است و طراحان وب سایت مختلفی وجود دارند که می‌توانند در این راه به کسب و کار ها کمک کنند. به علاوه امروزه دوره های غیر حضوری آموزشی فراوانی وجود دارد که به نسب سودی که به کسب و کار می‌رسانند، هزینه های آن ها معقول به نظر می‌رسد.

  • برند خود را توسعه دهید.

برند، موجودیت و هویت یک کسب و کار است و چیزی است که در ذهن مصرف کنندگان باقی می‌ماند. برند نه تنها باعث می‌شود که یک کسب و کار از بقیه متمایز شود، بلکه هویتی است که مصرف کنندگان آن را می‌شناسند و به آن اعتماد دارند. وقتی مردم به یک برند فکر می‌کنند اولین چیزی که به ذهن آن ها می‌رسد لوگو است. لوگو بخش بزرگی از تصویری که مشتری ها و مردم از یک برند در ذهن خود دارند را شامل می‌شود اما این تصویر تنها محدود به این موضوع نیست.

  • یک روایت قوی، باعث فروش و ایجاد سرنخ بیشتری می‌شود.

وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای شناخته شدن این هویت است و باید بدانید که محدودیتی در توسعه آنلاین برند وجود ندارد. کسب و کارها برند خود را با استفاده از طراحی، چیدمان مناسب و محتوا به دیگران نشان می‌دهند اما راه مهم تر و ساده تر، داستان گویی است. مردم داستان را دوست دارند و شما می‌توانید از مشتریان برای این موضوع استفاده کنید.

وب سایت مناسب ترین و مفیدترین بستر برای شناخته شدن هویت برند شما است. فرض کنید محصولات و خدمات شما به صورت شفاهی بین مردم نقل شود و از کیفیت آن ها سخن آورده شود. این داستان سرایی علاوه بر افزایش میزان آگاهی از برند شما باعث افزایش اطمینان و افزایش جذابیت (زیرا مردم داستان را دوست دارند) نیز می‌شود.

  • بازاريابي محصولات و خدمات شما

دوران تبليغات بيلبورد و راديو گذشته است. وقتي شخصي به دنبال كالا يا خدمات خاصي به صورت آنلاين است،‌با ليست بزرگي از وب سايت هاي مختلف روبرو مي‌شود. اين موضوع براي وب سايت هايي كه رتبه بالايي دارند خبر خوبي است اما براي آن هايي كه ژايين تر هستند خبر خوبي نمي‌باشد و كسب و كار هاي كوچك معمولا از اين نوع هستند.

هنگامي كه يك كسب و كار كم تر ديده شود شانس كمي براي افزايش ترافيك دارد و رقابت كردن دشوار مي‌شود اما با استفاده از سئو(SEO)  و بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال ماركتينگ، رتبه وب سايت آن ها بهتر خواهد شد.

      · رقابت، جذب مشتری

در اين روز ها رقابت بسيار شديد شده است و همين موضوع نيز از دلايل اصلي نياز كسب و كار هاي كوچك به وب سايت است. بسياري از كسب و كار هاي كوچك فعاليت آنلاين دارند،‌ چه وب سايت باشد و چه يك حساب در شبکه هاي اجتماعي و يا هر دو اما آن هايي كه وب سايت ندارند قابليت رقابت پذيري با ديگر شركت هايي كه وب سايت دارند را كم مي‌كنند.

شايد بسياري از مشتري ها و مصرف كنندگان به دنبال كالا يا محصولات آنلاين نباشند اما بسياري از آن ها از اين روش استفاده مي‌كنند كه به اين معني است كه كسب و كارهاي بدون وب سايت بخش بزرگي از مصرف كنندگان را از دست مي‌دهند بنابراين كسب و كار هايي كه وب سايت دارند شانس خود را براي افزايش مشتري بيشتر مي‌كنند.

  • كسب و كار هاي کوچک باید با انتظارات مصرف کننده رقابت کنند.

علاوه بر مواردي كه گفته شد، كسب و كار ها بايد در وب سايت خود حضور داشه باشند؛ حضور مناسب و پر رنگ. مصرف كنندگان اگر با وب سايت ضعيفي روبرو شوند به اين نتيجه مي‌رسند كه كسب و كار در اين وب سايت سرمايه گذاري نكرده و آن را جدي نخواهند گرفت. به علاوه بسياري ممكن است در اولين حضور خود هنوز به اين وب سايت اعتماد نداشته باشند و اگر طراحي و استفاده از رنگ و نگارش و ديگر اصول طراحي وب سايت مناسب در آن رعايت نشده باشد اين بي اعتمادي دو چندان مي‌شود. با داشتن یک وب سایت ایده‌آل از رقبا پیشی بگیرید.

مصرف كنندگان تمايلي به پرداخت براي كالاي بي كيفيت ندارند. پيشتر گفته شد كه آن ها حتي وقت خود را وب سايت هاي كم سرعت نمي‌گذرانند چه برسد به اين كه بخواهند هزينه اي نيز براي كالاها يا خدمات آن پرداخت كنند. در عوض ترجيح مصرف كنندگان اين است كه سرمايه خود را در جايي ارزشمند تر مصرف كنند.

      · ۳۰ درصد مصرف كنندگان كسب و كار بدون وب سايت را ناديده مي‌گيرند.

امروزه مصرف كنندگان ۲۳.۶ ساعت در هفته آنلاين مي‌باشند (در كشور هاي مختلف كم تر و بيش تر مي‌باشد) و ۵ ساعت در روز با تلفن هاي همراه خود آنلاين هستند. وب سايت اولين ابزار در ديجيتال ماركتينگ مي‌باشد و در اين دوره ديجيتال مصرف كنندگان كسب و كاري كه وب سايت ندارد را ناديده گرفته و آن را غير حرفه اي تلقي مي‌كنند.

    · مردم به صورت آنلاين به دنبال يافتن شما هستند.

يكي از مزاياي داشتن وب سايت اين است كه در جايي كه مشتريان هستند حضور داريد زيرا آن ها به صورت آنلاين به دنبال شما هستندمشتری ها را در فضای آنلاین از دست ندهید

در طول روز ۳.۵ ميليارد نفر در گوگل به جست و جو مي‌پردازند و تعداد زيادي از آن ها دقيقا به دنبال كالا يا خدمات شما هستند و اگر يك وب سايت نداريد،‌ رقيب شما اين مشتري را جذب مي‌كند. به همين دليل است كه شركت هاي هزينه زيادي در وب سايت و سئو مي‌پردازند.

   · وب سایت، امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان و ارتباط با آن ها را به شما می‌دهد.

در کسب و کارهای سنتی، ممکن است یک مشتری را پس از خرید، هیچ‌گاه نبینید. اما در کسب و کارهای آنلاین، هنگام خرید مشتری از شما، می‌توانید شماره تلفن یا آدرس ایمیل او را بگیرید و سال‌ها از طریق وب سایت و شبکه‌های اجتماعی با او در ارتباط باشید.

اهمیت داشتن وب سایت به این مورد ختم نمی‎‌شود و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، می‎‌توانید آن‌ها را از رسیدن اجناس جدید، تخفیف‌های آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای آن‌ها کدهای تخفیفی ارسال کنید تا آن‌ها را به خرید دوباره تشویق کنید.

  • نداشتن هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی

مشتری و کاربر هر ساعت از طول شبانه‌روز در حال جستجو و پرسش است. شما باید در خلال این پرسش‌ها وارد عمل شوید تا بتوانید به مشتری واقعی دسترسی پیدا کنید. هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. با تاسیس وطراحی یک وب سایت مناسب، مشتریان بیشتری را به سمت کسب‌وکار خود هدایت کنید. هیچ اهمیتی ندارد که فروشگاه حضوری ندارید یا ممکن است مشتری در نیمه‌شب بخواهد یک بسته سفارش دهد. همه چیز از قبل برنامه‌ریزی شده و به درستی پیش می‌رود.

    · به صرفه بودن هزینه ها برای راه اندازی فروشگاه

یکی از دلایل اهمیت داشتن وبسایت در دنیای امروز، به صرفه بودن از نظر هزینه است. بیایید یک چرتکه برداریم و حساب کنیم چه مقدار هزینه مالی و زمانی باید صرف شود تا یک فروشگاه فیزیکی تاسیس گردد؟ تقریبا مبلغ زیادی است که شاید در اول مسیر این میزان پول در دسترس شما نباشد. داشتن فروشگاه حضوری مشکلی ندارد اما اگر محصول یا خدمتی دارید که می‌توانید بدون داشتن فروشگاه فیزیکی آن را به مشتریان هدف عرضه کنید، چرا تاسیس سایت را در بین انتخاب‌های خود قرار نمی‌دهید؟

داشتن سایت هزینه زیادی ندارد و بسیار به صرفه‌تر از فروشگاه حضوری است.

  · بازیابی ارزان تر از طریق بازاریابی اینترنتی

از دیگر دلایل اهمیت داشتن وبسایت، بازاریابی اینرنتی است. همانقدر که تاسیس وب‌سایت نسبت به فروشگاه حضوری به صرفه‌تر است، استفاده از بازاریابی اینترنتی هم از بازاریابی سنتی مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. به کمک این نوع بازاریابی و ابزارهای پیشرفته آن، امکان نشان دادن آگهی و محتوای کسب‌وکار شما به افراد بیشتری فراهم می‌شود و می‌توانید به آمار و ارقام‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید؛ مثلا چند نفر بنر یا آگهی شما را دیده‌اند؟ به این ترتیب، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات نمایش و مکان یا زمان آگهی وجود ندارد.

از دیگر مزایای داشتن وب‌سایت می‌توان به مواردی مانند برقراری ارتباط با مشتری، برندسازی یا برندینگ، دسترسی به مشتریان هدفمند و کسب درآمد جانبی اشاره کرد که به خودی خود بسیار مفید و پرفایده هستند.

همین حالا با ما تماس بگیر تا کمکت کنیم

0
Comments

ارسال کامنت

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. *